Nærværende distriktsleder til Hjemmeplejen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Fælles lederskab for et godt arbejdsmiljø, høj faglig kvalitet og budgetoverholdelse.

Er du sygeplejerske, og har du mod på ledelse af et hjemmeplejedistrikt i stærk udvikling? Brænder du for et arbejde fokuseret på at styrke det tværfaglige samarbejde og sikre den rette kompetence til opgaven i hvert enkelt borgerforløb?
I distriktsledergruppen bidrager vi alle ind i det store fællesskab på tværs og tager ansvar for ledelsesopgaver helt tæt på borgere og medarbejdere i det enkelte team.

Hvem er vi?
Hjemmeplejen er inddelt i tre geografiske distrikter. Hver distrikt er opbygget af tværfaglige teams, der samarbejder tæt om borgerforløbene på tværs af hele døgnet. I hvert distrikt leverer vi indsatser til ca. 550 borgere og har ansat i alt ca. 140 sygeplejersker, SOSU-assistenter og SOSU-hjælpere.
Som distriktsleder har du ledelse af et tværfagligt team og er desuden sammen med dine tre lederkolleger ansvarlig for samledelsen af alle aspekter af distriktets samlede drift. I sidder i førersædet for en udviklingsproces, hvor vi fortsat optimerer planlægningen markant, styrker fagligheden og borgerperspektivet i arbejdet samt sikrer et godt arbejdsmiljø for alle medarbejdere.
En del af vores mål er nået, mens andre er i sigte. Derfor skal du kunne fastholde det langsigtede strategiske perspektiv i en hverdag, der ofte kalder på hurtige beslutninger.
Vi søger en distriktsleder til Distrikt 2 med base på Klostermosevej og en distriktsleder til Distrikt 3 med base i Hornbæk.

Vores tilbud til dig
Ingen kan alt, og du bliver hjulpet godt på vej af hjemmeplejens samlede ledergruppe. Her får du 13 lederkollegaer, som er meget forskellige og som har et stort fælles engagement i at lykkes. Som ledergruppe tager vi et tværorganisatorisk ledelsesansvar – vi er sammen om den overordnede ledelsesopgave.
Du får en lederuddannelse, hvis du ikke er begyndt eller ikke er færdig endnu.
Du får frihed og et stort handlerum til at tilrettelægge din ledelsesopgave, så du kan nå målene for trivsel, faglighed og økonomi.

Din ledelsesopgave
Arbejdet som distriktsleder er både spændende og udfordrende. Du får frihed og indflydelse til at omsætte rammen til konkret og nærværende ledelse i tæt samarbejde dine kollegaer. Opgaven er at sikre en stabil og velfungerende drift med blik for forbedringer og smarte arbejdsgange.
Du får personaleansvar for ca. 30-35 medarbejdere (SOSU-hjælpere, SOSU-assistenter, sygeplejersker og ufaglærte).
Du er som leder i tæt dialog med borgere og pårørende, når der i hverdagen er behov for det. Vi ved, at vi har brug for at lytte for at lære – derfor arbejder vi med at udvikle åbne borgermøder om hjemmepleje.
Distriktet har et samlet budget på ca. 60 mio. kr., så der er brug for tæt budgetstyring. Vi står klar til at lære dig alt, hvad du behøver at vide.

Dit ansvar og vores forventninger til dig
Som distriktsleder er du i hverdagen i tæt samarbejde med Hjemmeplejens engagerede, fagligt nysgerrige og kompetente medarbejdere.

Du

  • kan trives i og evne at være nærværende leder for en medarbejdergruppe, der dækker dag, aften og weekender
  • kan bidrage til at holde kursen for den faglige og organisatoriske udvikling af Hjemmeplejen. Det foregår i tæt samarbejde og koordinering med de øvrige ledere, og i tæt dialog og samarbejde med medarbejderne
  • får ansvar for at sikre faglig kvalitet i borgerforløbene – og du evner at balancere dette med overholdelse af budgetter og økonomisk optimering
  • samarbejder med hjemmeplejeleder, øvrige ledere og de centrale aktører i kommunen om at forstå, oversætte og implementere kommunens politikker og strategier, så de når helt ud i yderste led – til gavn for borgere, pårørende og medarbejdere
  • er uddannet sygeplejerske og har enten taget eller er i gang med lederuddannelse på min. diplomniveau. Du har ledererfaring med personaleansvar og økonomisk medansvar. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en kommune eller anden politisk styret organisation og har et bredt kendskab til samarbejdsstukturene i sundhedsvæsnet.

Herudover forventer vi, at du
  • har gode samarbejds- og kommunikationsevner, hvor du evner at bruge din relationelle indsigt og kommunikation til at skabe mening og retning for medarbejderne
  • har en delegerende, inddragende og anerkendende ledelsesstil med høj grad af tillid til dine medarbejdere og kolleger
  • ser vigtigheden af et godt arbejdsmiljø og evner at gå forrest med din egen adfærd
  • tør tage svære beslutninger og har gennemslagskraft, når det gælder
  • evner at afbalancere drift og udvikling med et stærkt afsæt i dagligdagen og data
  • trives med en foranderlig og til tider travl hverdag, hvor du skal være klar til at sadle om og tænke nye veje

Hjemmeplejen i Helsingør Kommune
Hvert distrikt er organiseret, så det i udgangspunktet kan varetage alle driftsmæssige opgaver. Flere medarbejdere har et særligt ansvarsområde fx som forflytningsvejleder, sårsygeplejerske eller kvalitetssygeplejerske. Endvidere er der ansat medarbejdere i distriktet, der varetager opgaver i relation til rute- og vagtplanlægning.
Hjemmeplejen har en intern stabsfunktion, der løser tværgående administrative driftsopgaver og understøtter den faglige og organisatoriske udvikling.
Se vores korte film om jobbet som distriktsleder:
https://www.dreambroker.com/channel/e1e7hqa4/rc15s1pd?lang=da
Er du interesseret i at høre mere, er du meget velkommen til ringe til hjemmeplejeleder Anne E. Ronne på tlf. 51 29 09 34.
I uge 28-29 kan stabsleder Eva Koefoed kontaktes på tlf. 91 17 00 91
I uge 30 kan distriktsleder Gitte Bak Lauritsen kontaktes på tlf. 41 86 85 55

Ansøgning og ansættelsesproces
Der er ansøgningsfrist den 14. august 2023. Stillingerne ønskes besat den 1. oktober 2023 eller efter aftale.
Vi afholder 1. samtaler den 22. august og 2. samtaler den 29. august.
Vi anvender analyse af lederprofiler i rekrutteringsprocessen, hvilket betyder, at hvis du går videre til 2. samtale, vil der være brug for, at du afsætter tid til at besvare et spørgeskema i dagene umiddelbart efter 1. samtale. Gennemgang af resultater med ekstern konsulent vil ske den 25.8, evt. online.

I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.

9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Helsingør Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Helsingør Kommune, Klostermosevej 101, 3000 Helsingør

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2296&ERId=83485

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875552

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet